ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Α)θεατρικο παιχνίδι και εκπαιδευτικο δράμα γυρω απο το κεντρικο θεμα :η δυναμη της μεταμόρφωσησ. 

         το θεατρικο παιχνιδι και το θεατρο στην εκπαιδευση δεν στοχευουν στο ανεβασμα θεατρικής παράστασης αλλα μεσω τησ χρησης του δραματοσ στην διερευνηση θεματων,  στην διαπαιδαγώγηση, την αναπτυξη της κριτικησ σχεψης, και την συμμετοχη.

     θα μελετηθουν ιστοριες, παραμυθια, εικονες με κεντρικο θεμα την μεταμορφωση  μεσα απο τις τεχνικες του θεατρου στην εκπαιδευση (μανδυασ ειδικου, διαδρομοσ συνειδησησ....) και τισ τεσσερεις φασεις του θεατρικου παιχνιδιου 
1) ενεργοποιηση 
2) ανοιγμα δημιουργικων δυνατοτητων με επικεντρωση στο που, ποτε, τι, ποιος  
3) αυτοσχεδιασμοσ πάνω στο θεμα που επιλεγεται σε κάθε συναντηση 
4) χαλαρωση –αναστοχασμόσ. 

μεσω των πρακτικών αυτών οι μαθητές.
-αναπτυσσουν κριτικη σταση  και αναλυτικη ικανοτητα.
-επιλυουν  προβληματα  και συνεργαζονται πιο αρμονικα.
-μπαινουν  στη θεση  του αλλου.
-γινονται πιο δημιουργικοι και εχουν τον θαρροσ της γνωμησ τους .
-εμπιστευονται τον εαυτο τουσ τισ ιδεεσ τουσ  και δυναμώνουν την αυτοεκτιμηση τουσ μεσα απο την συνεργατικη μαθηση.
-υιοθετουν αρχες, στασεις που προωθουν την ενεργη συμμετοχη στο δημοκρατικο πολιτευμα.


ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Α) εργαστηριο αφηγηματικήσ τέχνης και δραματοποιησησ ιστοριών  παραμυθιών

              Η αφηγηση ιστοριών σε συγκεντρωμενο ακροατηριο, δεν εχει ηλικια, ειναι παναρχαιη. ενα μακρυ ταξιδι στην αυτογνωσια, και στην μεταμορφωση. 
Μέσα απο παιχνίδια, ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, καλλιεργούμε της τέχνη της αφήγησης : πως οικειοποιουμαστε μια ιστορια και σωματοποιουμε τον λογο,  πως την αναδιηγουμαστε με εκφραστικο τροπο διατηρωντασ  ζωντανη την προσοχη του κοινου. 
Ενθαρυνουμε τουσ μαθητεσ να γινουν καλυτεροι ακροατεσ με ανοιχτα αυτια, νου και αισθηματα, να μοιραστουν τισ ιστοριεσ τουσ, να συνθεσουν δικεσ τους, να αντιληφθούν me πoio τροπο η ιστορία διδασκει, προειδοποιει, επιλυει προβληματα.
-        
           ΟΙ  ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ:
-           
-         - Βελτιώνουν  το γλωσσικο τουσ εργαλείο τόσο από άποψη λεκτικού πλούτου, όσο και απόδοσης λόγου.
-           
-           -αποκτουν κινητρα να διαβαζουν ιστοριες.
-                              θάρρος, αυτοεκτίμηση. και ικανοτητα επιλυσησ προβληματων
-                                               Ανεση να αφηγουνται  μπροστά σε κοινό. 
-                               καλυτερη αναπνοη  και  επικοινωνιακή  δυνατότητα .
-                               Εξωτερικεύουν σε συμβολικό επίπεδο μύχιους φόβους, ανησυχίες.
-           

Β) Ας στησουμε την Παράσταση –(παράσταση στηριγμένη σε κειμενο.)

Καθαρος Στοχος του μαθηματοσ ειναι το ανεβασμα θεατρικής παραστασης. Ασκησεις παιχνιδια,  αυτοσχεδιασμοι, αφηγηση, μελετη χαρακτήρων, αναλυση σκηνων, υπηρετουν τον σκοπο τησ παρουσιασησ του δραματικου κειμενου, τησ παραστασησ.

οι συμμετεχοντες : 
-Ασκουν  τισ υποκριτικεσ του ικανοτητεσ.
-Μαθαινουν πως ανεβαινει μια θεατρικη παρασταση και πειθαρχουν στις αναγκεσ του εργου αποκτωντας ευθυνη για το συνολο .
-αναπτυσσουν τισ εκφραστικεσ τους δυνατοτητεσ.
 -επικοινωνουν με τον συμπαικτη τουσ.
- επικοινωνουν με σαφηνεια πανω στη σκηνη .
- μαθαινουν να προσεγγιζουν ενα χαρακτηρα.

Γ) Ταξιδι στο Αγνωστο, ο Αυτοσχεδιασμός.

   O Αυτοσχεδιασμος ειναι η τέχνη της στιγμήσ.  μια αυτοσχεδιαστική παρασταση ειναι μοναδική συμβαινει στο εδω και στο τωρα και δεν επαναλΑμβάνεται
   Αυτοσχεδιαζουμε με το Σωμα, τη φωνη, το λογο, με νοητικεσ εικονεσ αυτοσχεδιαζουμε με το χωρο, τον χρονο, την ιστορια, τα αισθηματα, το σχημα της κινησης,  μονοι μας η με aλλουσ, αστεια η δραματικα, με μουσική και χωρισ, με αντικειμενα η μονο με το σωμα μας.
   Αυτοσχεδιαζουμε μικρα σκετσ, σιωπηλες εικονεσ.
  Η υλη του μαθηματος εμπνέεται απο την διδασκαλια της  Βιόλα Σπολιν  του Κειθ Τζονστον, της Ρουθ Ζαπορα, του Αουγκουστου μπόαλ και της Αν μπογκαρτ (viewpoints).

Με τον αυτοσχεδιασμο οι μαθητες αναπτυσσουν δεξιοτητεσ ζωης.

-Απελευθέρωνονται, γινονται περισοτερο αυθόρμητοι .
-Προσηλωνονται σε αυτο που συμβαινει γυρω τουσ αντιδρωντασ αμεσα  και ζωντασ πλερια τη στιγμή .
-Ακουνε πιο καλα τον αλλον. 
-Αποφασιζουν  σκεφτονται με μεγαλυτερη Ταχυτητα. 
-γινονται εφευρετικοι.
-Προσαρμοζονται  στο καινουργιο  και στο απρόοπτο.

ΜΟΝΟ  ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ :

Α. συγχρονα ρευματα υποκριτικησ

1) Επικο θεατρο, μπρεχτ,  σαιξπηρ . Η μέθοδοσ διδαασκαλιασ του επικου θεατρου στηριζεται στισ βασικεσ αρχες τησ δουλειασ του μπρεχτ. ο θεατησ δεν συμπασχει , οξυνει την κριτικη του σκεψη .  Μεθοδος  και τροποι αποστασιοποισησης, Προσεγγιση του ρολου μεσω αφηγηματικησ διαδικασιας η οποια με την ωριμανση εξελισσεται σε ελεγχομενη θεατρικη λειτουργία .  ασκησεις  πανω στην συνειδητη εκφορα του νοήματοσ με την ενταση και τον ρυθμο που απαιτειται .

2) Vιewwpoints  (οψεισ) , Προκειται για μια συγχρονη μορφη συλλογικου  αυτοσχεδιασμου που δημιουργηθηκε απο την χορογραφο μαιρη οβερλι και την  σκηνοθετη Αν μπογκαρτ.
πανω στους αξονες του χρονου (διαρκεια, τεμπο, επαναληψη) του χωρου (τοπογραφία, σχεσεισ στο χωρο, αρχιτεκτονικη) σχηματοσ  και φωνης (τονοσ, ενταση, σχημα, ταχυτητα –διαρκεια) η ομαδα αυτοσχεδιαζει με μουσικη και χωρις, σε σειρες, τετραγωνα και ελευθερα επικεντρωνοντασ σε μια απο τις  οψεις (viewpoints) η σe συνδυασμο  τους.

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ :

-Γινονται καλυτεροι ακροατεσ αποδεχονται  τη δραση των αλλων.
-ανοιγονται στο περιβαλλον με εμπιστοσυνη πως κατι υπαρχει που σιγα –σιγά αναφυεται .
- αποκτουν αισθηση της στιγμησ του χωρου και του χρονου. 
-αντιλαμβαονται τον λογο και ως περιεχον, ως μουσικη, ως δραση στο χωρο μακρια απο καθε ψυχολογικη αντιληψη .
-Αποκτουν ποιοτικη ελαφροτητα στο παιξιμο αφαιρώντας την στοχευση και το βαρος  .

Β)   αρχαιο δραμα : Ο ηθοποιοσ ως φορεασ Λογου,  Προσεγγιση ενεργειασ μουσικοτητασ λογου και διαφορετικών υφολογικων  κομματιών που συνθετουν την τραγωδια όπωσ   προλογοσ,  στιχομυθια,  Αγγελικη ρηση,  χορικο,  θρηνοσ  

Γ) Σκηνοθεσια : δημιουργια ντοσιε σκηνοθεσιασ, συγκεντρωση εμπνευστικου υλικου, Διαμορφωση συνολικης αποψησ-σκηνοθετικησ ματιασ, επιλογη στυλ, διαμορφωση ενοτητων, δρασεισ και στοχοι χαρακτηρων, Επισημανση Αρχικου, κεντρικου. τελικου συμβαντοσ. αρχιτεκτονικη εργου, καθοδηγηση ηθοποιων, σκηνοθεσια 1)δραματικου κειμένου, μεταμοντερνου θεατρου, θεατρου  επινοησης 

ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ σπουδαστεσ δραματικων σχολών ΚΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ...

Α)  Προετοιμασία για εισαγωγή σε δραματικές σχολές: ομαδικα και ατομικα μαθηματα .

Β) Σωματικοτηα, μουσικοτητα λογου: μελετη κειμενων διαφορετικών εποχων τεχνικεσ σωματοποιησησ κειμενου, αποδοσησ λογου με  ενεργεια, εναργεια, μουσικοτητα  απευθυνση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου